Поиск авторов по алфавиту

Автор:Геннадий, патриарх Константинопольский

Геннадий, патр. Константинопольский Окружное послание ко всем преосвященнейшим митрополитам и к папе римскому

Окружное послание Геннадия, патриарха Константинопольского, и с ним святого собора, ко всем преосвященнейшим митрополитам и к папе римскому.

 

 

577

 

 

578

 

 

579

 

580

 

581

 

582

 

 

583

 

584

 

 

 

Синопсис. Господь, послав своих Апостолов учителями в мир, заповедал давать людям тот дар, который они приняли от Него, не приобретая за него злата, или сребра, или меди, или другого чего-нибудь земного и вещественного. Эту же самую заповедь дает чрез них нам относительно (церковных) степеней: если вы купили от меня, то продавайте; если же получили даром, даром и давайте. Горе поистине тем, кои возмнили или принять, или дать дар Божий за деньги; ибо в желчи горести и узах неправды они связаны сребролюбием; почему и было изречено правило божественными отцами, собравшимися в Халкидоне. И ищи 2-е правило божественного собора в Халкидоне. Прекрасна и благочестива заповедь отцов: невозможно взять

586

 

 

ни до рукоположения, ни при самом рукоположении, ни после чего, ни когда бы то ни было но причине его. Итак должно знать, что всякий, кто будет обличен в чем-либо подобном, епископ, или хорепископ, или периодевт, или пресвитер, или диакон, или другой кто-либо из числа клириков, или мирянин, осуждается по общему определению и общему приговору: ибо благодать должна быть благодатию, и сребро нигде не должно быть посредником для нея. Итак да будет отвержен как тот, кто старается приобресть божественную благодать так и кто — преподать ее за деньги, клирик ли то будет, или мирянин, изобличен ли будет, или не изобличен.

Славянская кормчая. Не священник, ни диакон есть сребром получивший саны.

Продая и купуя на сребре священство, оба проклятию анафемы подлежат.

Благочестивейшему с служителю, Генадий, и иже в царствующий сий Константинополь Новый Рим собравшийся святой собор.

Владыка наш и Бог и Спаситель Исус Христос, своим святым учеником вручивый евангельскую проповедь, и учителей тех по всей вселенней к человеком пославый, зело явственне заповеда, да его же прияша от Него дар, сей да и они человеком преподают туне, не притяжавающим им зань меди, иди сребра, или злата, или коего богатства иного отнюд вещественого, или земного. За небесная бо и духовная дарования, от земных и привременных вещей ни едина же может быти измена. Сию же заповедь не токмо онем, но и нам онеми заповеда, их же на онех степень же и место привести сподобил есть. И подобает убо якоже они тогда, сице и мы ныне да сохраняем же и соблюдаем, и ниже ухщрятися нам внеухищрительных: ниже тавлию вергати беду имущую. Туне бо, рече, приясте, туне и дадите. Не стяжите злата, ниже сребра, ниже меди при поясех ваших. Просто и изъяснительно заповеди сея есть слово, ничто же различна в себе имея, ниже неудобь постижно, ниже софисткаго, или хитростнаго требующее сказание. От мене, рече, приясте священьстви достоиньство. И аще убо за то или велие чго вложисте ми в руку, то

587

 

 

убо сие продано бысть от мене, продадите и вы другим сие паки. Аще же туне приясте, то и вы туне дадите. Что убо заповеди сея явленнейши есть; что же повинующаяся ей полезнейше; горе воистинну стяжати дар Божий, или дати сего за пенязи непщующим (мняще). В желчи бо горести, и союзе неправды таковии по отречению Петра святаго суть, яты бывше от сребролюбия своего. Темже и от преподобных и блаженных отец святаго и великаго собора иже в Халкидоне собравшагося, с владычним сим законом (хиротонии) согласуйся иже о сем канон, иже явьствене нам сими словесы провозглашает: Аще кто епископ на имениях поставление (правило 2, 4-го собора) сотворит, и в продажю низведет не продаемую благодать, и поставит за пенязи епископа, или презвитера, или диакона, или другаго коего от иже в клиросе причитаемых; или произведет за пенязи иконома, или екдика, или парамонаря, или отнюдь коего клирика срамнаго ради прибытка своего: иже сия смев сотворити, и обличен быв, да подымет беду в степени своем: и поставленыи, ни единого же от яже покупли бываемыя хиротонии, или произведения успеха вмети будет: но чуждь да есть сана, или попечения сего, его же за пенязи получил есть. Аще же кто и ходатайствуй явится в срамных сих и неправедных взятиях, и той (аще убо есть клирик) степене своего да отпадет. Аще же лаик (людин), или мних, проклят да будет. Предобрая, и зело благочестивая канона сего святых отец суть заповедания: всякое наитие сатанинское, и начинание диавольское противу духовному наносимое дару, отревающая же и отражающая. Отнюд бо не хощет за пенязи бывати хиротонии произведение, ему же прияту бывати, ниже от иже сие действующаго, ниже от иже от хиротонии сие произведение приемлющаго: но ниже прежде времене хиротонии, ниже в самое то время хиротонии, ниже по хиротонии даяти пенязи прощает. По всему бо иже о вещи сей мзды восприятие отрече. Такожде понеже ныне и предъявленне сице возбраненным, изобличени быта нецыи в Галатийской церкви сущии, не брегуще и преступающе срамнаго ради прибытка и сребролюбия, спасительныя сея и человеколюбивыя заповеди; добре иметися в себе вознепщевася и нам, сия

588

 

 

истовая паки обновити с святым собором сим, в царствующем сем новем Риме собравшимся, дабы кроме всякого умышления, и всякого извета, и всякого ухищрения, нечестивый сей и мерзскии, не вем коим образом внесшиися обычай в святейшия церкви, всеконечне отсещи. Да воистину некорчемному, и отнюд чистому от архиерей о хиротониах возвещению бываемому, свыше Духа Святаго благодать приидет. Яко ныне убо не вем аще за пенязи произведение творящих, и рукам не чисте действующим, приходити бы имел на производимаго по евангельскому гласу, и не паче спрятатися Духа Святаго благодати. Тем же да веся по всему благочестивейший папо, да всякому коемулюбо буди осицевем коем ухапляему, епископу ли, или хорепископу (поселному епископу), или обходнику, или презвитеру, или диакону, или иному коему любо когда буди от канона, или мирянину, общим повелением архиерей, и общим отречением осуждену быти. Яко же о сем и сие святых отец правило варив яве глаголет. Подобает бо благодати присно быти благодати, и отнюд неходатаити ею сребреник. Тем же да будет и есть уже выпроповеден, и от всего священническаго достоиньства же и служения чюждь, и проклятию анафемы да подлежит, иже сие пенязьми стяжати непщуяи: и иже то на имениях подаяти обещаваяся, любо аще клирик, аще и людянин будет, аще и обличен был бы, аще и не обличен будет сие творити. Не бо возможно есть снитися когда в едино не снити (сходи)телным ниже с Богом согласитися мамоне, или иже той служащим, служити Богу: Владычнее и сие есть отречение не пререкуемое, ниже сумнетельное: не можете Богу работати и мамоне. Мф. 6, 18. Луки 16, 18. На сия уповающе мы по силе, и сим повинующеся, с иже сия рекшим, на иже в сих беззаконнующих отречение творим. Да попечетжеся и твое преподобие сия всяко прилежание творяще преписанными изводы (переводы) сущим под тобою боголюбезнейшим епископом, и исходником и иным всем яве сотворити. Да единем духом, и единою душею, вси купно христиане оградившеся, противу общему врагу, с Божиею помощию возможем иже от него насажденыи

589

 

 

в нас сребролюбия корень, со всеми его злых прозябении иссещи. Все яже с тобою есть о Христе братьство привещаем. Здравствуяи о Господе, молися о нас боголюбезнейший брате.

590


Страница сгенерирована за 0.2 секунд !
Map Яндекс цитирования Яндекс.Метрика

Правообладателям
Контактный e-mail: odinblag@gmail.com

© Гребневский храм Одинцовского благочиния Московской епархии Русской Православной Церкви. Копирование материалов сайта возможно только с нашего разрешения.